söndag 22 mars 2009

Möwenpick diskar igen!

I en tidigare blogg berättade jag om hur man går till väga om man har slut på maskindiskmedel. Nyligen var jag ute på nya maskindiskmedelsäventyr.

Jag hade fått en kartong med maskindiskmedel i form av tabletter och de är säkert jättepraktiska i en stor golvdiskmaskin. I en liten bänkdiskmaskin funkar de däremot inte alls bra. För det första är tabletterna för stora, så man måste dela dem på mitten, för att slippa riskera att det blir för mycket diskmedel. För det andra vill de inte riktigt lösas upp som de ska i en liten bänkdiskmaskin, så all disk var belagd med diskmedelsrester, efter att jag hade kört en diskmaskin, och måste sköljas av. Vad göra?

Vi som lider av Möwenpicks syndrom är som bekant mycket innovativa och kreativa, så jag fick genast en briljant idé. Jag tog helt enkelt fram min köksmaskin, lade disktabletterna i mixerkannan (några åt gången) och startade maskinen så tabletterna förvandlades till pulver. Voila! Genast gick det att åter få goda diskresultat!

© Per Arne Edvardsson, 2009

1 kommentar:

Anonym sa...

Alla sätt är bra utom de sämre.. :D