tisdag 26 augusti 2008

Introduktion


Kärt barn har många namn. Ibland heter jag "Per", ibland "Arne", ibland "Per Arne", ibland "P.A." men på nätet brukar jag heta "Lapsang".

Nätet kryllar ju av människor som vänder ut och in på sig själva, berättar ALLT om sina sjukdomar, sina kärleksbekymmer och sitt sexliv. Jag ska dock bespara er alla de ingredienserna, i möjligaste mån. Jag är inte speciellt hemlig av mig egentligen, men resonerar som så att när man hänger ut sig själv så hänger man alltid ut andra också.

Varför har jag då skapat denna blogg?
Jo, jag har ju redan min filmblogg, men har känt ett ökande behov av en sida där jag kan skriva om andra intressen och företeelser. Här kommer jag att avhandla så skilda ämnen som: Sport, musik, politik, kultur etc. Eftersom jag är en notorisk språkpolis (eller språkfascist) så kommer det att bli en hel del språkliga bloggar här.

Känn er välkomna!

Inga kommentarer: