onsdag 2 september 2015

Larmet går!


Det är alltid spännande med små vardagsäventyr, som detta som drabbade mig härom veckan...

Jag skulle handla på Hemköp och tog genvägen genom Åhléns. Vi befinner oss alltså i Göteborg, närmare bestämt köpcentret Nordstan (eller Femman som vi infödda brukar säga).

När jag går in genom entrédörren piper larmet. Jag är inte säker på om det gäller mig, eftersom ett par personer samtidigt går ut genom samma dörr. Jag blir dock säker på att det VERKLIGEN gäller mig när jag tar rulltrappan ner till Hemköp och det åter piper när jag lämnar Åhléns. Tack och lov reagerar inga säkerhetsvakter. Jag har ingen aning om vad som har startat larmet. Jag lämnar Hemköp genom deras egen utgång som saknar larmbågar. När jag kommer hem och tömmer ryggsäcken hittar jag lösningen på mysteriet. I min ryggsäck har jag en gammal CD-burk där larmgrejen sitter kvar under och tydligen inte har avlarmats när jag köpte den för flera år sedan. Jag är tacksam över att jag undgick att bli nerbrottad av anabolastinna säkerhetsvakter.

© Per Arne Edvardsson, 2015

Inga kommentarer: