fredag 10 oktober 2008

Kändisspaning på ICA

Jag är nyss hemkommen efter att ha fredagshandlat i min favoritbutik, ICA Focus i Gårda, mittemot Liseberg (Obs: Ingen produktplacering, men om de vill ge mig en tusenlapp för att jag nämner dem i min blogg så är jag inte den som är den). Anledningen till att det är min favoritbutik är främst att den är så stor. Där finns ALLT man behöver i matväg, och lite till. En annan rolig sak med denna butik är att den p.g.a. sitt geografiska läger är utmärkt för kändisspaning. En stor del av Göteborgs kändisar bor antingen i centrum eller i Örgryte och denna butik är då det självklara valet.

Idag såg jag filmregissören Björn Runge. Jag kanske inte hade känt igen honom om jag inte träffat honom tidigare i ett annat sammanhang, när jag var statist i hans film Mun mot mun, (men tyvärr inte syns i bild). Jag funderade på om jag skulle gå fram till honom idag och skälla ut honom för att han klippte bort mig, men jag avstod.

Andra kändisar som jag har sett där genom åren inkluderar:
Patrik Sjöberg (höjdhopparlegend),
Tommy Salo (ishockeydito, OS-guldhjälte -94),
Thomas Wernersson (expertkommentator i TV och tidigare målvakt i Blåvitt),
Viveca Lärn (författare),
Per Fritzell (After Shave),
Ken Wennerholm (Triple n’ Touch),
Leif ”Loket” Olsson (TV-kändis),
Kennet Andersson (fotbollslegend, VM-hjälte -94).

Säkert har jag missat någon, men jag återkommer i så fall.

© Per Arne Edvardsson, 2008

Inga kommentarer: